Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Pagina 9 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Go down

Re: Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 9:57 pm

Robertus Janszoon
    Ooc: uhhuh, peepjahs, posten! >:3
Robertus lacht zachtjes als Faith hem maant voorzichtiger om te gaan met ramen.
"Hehe, ik zal eraan denken..." zegt hij. Hij knikt instemmend als ze over de ochtend praat.

"Maar wat brengt jou, een succesvolle spookjager, tot dit aangenaam en gezellig huisje?"
Hihi, dat klinkt leuk. Hij glimlacht bescheiden.
"Ach, gewoon," antwoordt hij. "Interesse. Inspiratie. Eigenlijk heb ik geen flauw idee waarvoor, want schrijven kan ik niet."
Hij denkt eventjes aan de uiterst speciale prijs die hij op zijn 16e kreeg.

Hij fronst zijn wenkbrauwen als Faith over stemmen begint, en denkt diep na.
"Gek is een groot woord," zegt hij na een lange stilte, en hij krabt eventjes aan zijn kin. "Maar stemmen zijn niet goed. Helemaal niet goed."
Veel dieper zouden normale mensen niet kunnen fronzen, maar toch lukt het Robertus.
"Hoewel..."
Hij denkt terug aan de koude hand die hij op zijn schouder voelde, in de bibliotheek.
"Misschien was het een plaaggeest," suggereert hij. "De dwalende ziel van een gestorvene die de levenden kwelt met zijn of haar afschuwelijke dood. Het zou me niets verbazen als er minstens één plaaggeest aanwezig is in dit huis."
Robertus ontspant zijn wenkbrauwen en kijkt naar Faith. Deze zit ongemakkelijk te friemelen. Was dat nou om hem, omdat ze hem gestoord vond? Misschien was het een goed plan om eens wat minder vreemd te doen, Robertusjepooh.

Spookjager

Aantal berichten : 370
Registratiedatum : 15-11-08
Leeftijd : 41

Profiel bekijken http://hauntedmansion.4umer.net

Terug naar boven Go down

Ze knikt af en toe terwijl ze luistert naar zijn interessante uiteenzetting over plaaggeesten. "Misschien..." zegt ze traag. "Het lijkt me echt interessant om één van die plaaggeesten te zien te krijgen. Ik heb er veel over gelezen, geschreven en bestudeerd, maar nooit werkelijk eentje gezien."

Als ze ziet dat Robertus kijkt hoe ze ziet te friemelen, houdt ze maar snel op en glimlacht ietsje onwennig. "Kan jij ook geesten oproepen?" vraagt ze vervolgens. "Je komt er vast vaak mee in contact?"

Faith laat haar blik door de kamer glijden en onbewust moet ze rillen, omdat ze plots een koude windvlaag voelt. Ze had ergens gelezen dat je niet over geesten moet praten op een plaats waar je zeker bent dat ze zijn. Dat is vragen om problemen.

Lichtjes geschrokken door deze onverwachte verandering, grijpt ze Robertus' hand. "Heb je dat ook gevoeld!" Ze voelt hoe haar hart meteen sneller gaat kloppen en ze voelt een vreemd gevoel van blijdschap; ging ze dan toch in contact komen met een geest?

Spookjager

Terug naar boven Go down

Robertus Janszoon
Robertus fronst weer als Faith over het zien van plaaggeesten begint.
"Plaaggeesten zijn nu niet bepaald de fijnste geesten," zegt hij vertwijfeld. "Sommigen zijn zo gekweld, dat ze tot moorden in staat zijn. In feite heeft Kennith net zoveel kans vermoord te zijn door een levende als door een plaaggeest."

"Kan jij ook geesten oproepen? Je komt er vast vaak mee in contact?"
"Ja, hoewel het vaak ook Boemannen zijn die ik tegenkom. Dreuzels kunnen dat snel met elkander verwarren..."

Een windvlaag snijdt door de kamer, en Faith grijpt zijn hand. Robertus schrikt meer van Faith dan van de windvlaag zelf.

"Heb je dat ook gevoeld!"
Robertus knikt en kijkt rond.

Hij hoort een hoge lach, of eigenlijk meer een giechel. Hij trekt zijn staf, gewoon voor alle zekerheid, en staat op. De gordijnen dansen op de plotselinge wind. Als Robertus uit het raam kijkt, meent hij een bos bruin haar nog net om de hoek te zien verdwijnen. Hij werpt een blik op Faith, en dan weer naar het raam. Robertus wacht gespannen af op verdere tekenen van activiteit.

Spookjager

Terug naar boven Go down

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 9:58 pm

Faih kijkt gespannen in de richting van het gegiechel. Oeh spannend! Ze is Robertus' woorden dat het gevaarlijk kan zijn al helemaal vergeten en volgt elke beweging nauwlettend en prent alles zo gedetailleerd mogelijk in haar geheugen. Als Robertus naar haar blikt, kijkt ze hem met grote nieuwsgierige ogen aan. Ze ziet de gordijnen bewegen, loopt er zonder aarzelen naartoe en laat haar vingers door het delicate stof glijden. Maar net zo plots en onverwachts het begonnen was, is het zonder meer meteen weer stil.

"Damn!"
mompelt ze teleurgesteld. Faith was net aan het rommelen op zoek naar haar fototoestel, maar het was al te laat. Ach, ze krijgt vast nog meer kansen. Het lijkt net of ze een adrenalinestoot heeft gekregen, ze voelt zich opeens zo levendig en vrolijk. Ze kijkt even naar het fototoestel in haar handen en richt het dan op Robertus. "Smiiiile!" lacht ze. Flits. Zo, nu heeft ze hem ook vereeuwigd.

Met nog steeds een lach op haar gezicht, legt ze het toestel weg en gaat bij Robertus staan. "Zo gevaarlijk leek me die plaaggeest toch niet..." Ze duwt zachtjes zijn wand naar beneden. "Straks verwondt je nog iemand."

Spookjager

Terug naar boven Go down

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 9:59 pm

Madison haalt haar schouders op als Finn vraagt wat er beneden aan de hand is. Ze kijkt naar het raam en wiebelt met haar wenkbrauwen. Een plan vormt zich al snel in haar hoofd. "Dan moeten we maar gaan kijken," zegt ze liefjes. Ze loopt naar het raam toe en doet deze open. "Dit heb ik al zo vaak gedaan."
Ze klautert snel het raam uit en zet haar voeten voorzichtig op het dak. De wind gaat door haar haren heen. Ze kijkt even door het raam heen naar binnen. "Je bent toch niet bang?" vraagt ze uitdagend aan Finn.

Spookjager

Terug naar boven Go down

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 10:00 pm

Finn trekt een wenkbrauw op terwijl hij haar aankijkt.
'Je beweert dat ik...Ik bang zou zijn?'
Hij geeft Maddie plagerig een duwtje waardoor ze haast haar evenwicht verliest.
'OW!' Hij grijpt haar snel bij de arm en moet lachen.
'Zeker dat jij geen schrik hebt, nu?'
Hij geeft haar plagerig een tik tegen haar hoofd en gooit zijn ene been dan over de vensterbank.
'Doe wel even door...Ik blijf hier niet de hele dag zitten, weet je wel.'

Hij kijkt even naar het groepje beneden in afwachting dat Maddie gaat verder klimmen naar beneden toe.
'Let op dat je niet valt, hé.' :')

Spookjager

Terug naar boven Go down

Madison's hart mist een slag als Finn haar duwt maar kan haar nog net tegenhouden te vallen. Ze grijnst naar hem toe als hij vraagt of ze nu schrik heeft. "Echt niet," zegt ze opgewekt. Ze klimt een stukje naar beneden toe als Finn haar dat vraagt te doen.

Madison grinnikt even als Finn zegt dat ze ervoor moet zorgen niet te vallen. "Ik deed dit al toen ik 4 was, Faith had er een hekel aan als ik dat deed," zegt ze grijnzend. Ze maakt een kleine draai en valt daarbij weer bijna. Ze grinnikt als ze weer gewoon staat. "Een kat land altijd op vier poten."

Spookjager

Terug naar boven Go down

OOC: En hier is het resultaat van mijn inspiratie die ik niet heb. *Hoopt op het beste*

Hij trekt eventjes een wenkbrauw op als hij ziet wie hem gezelschap komt houden. 'Wat wil je Melody?'. Het antwoord op die simpele vraag kwam al snel, ze wou kennelijk praten.

Hij moet grijnzen als ze gespreksonderwerpen opsomt. 'Ik weet wel waar we het over kunnen hebben.' 'Je zou mij is antwoord kunnen geven op de vraag waarom je in dit huis terecht bent gekomen.' En na een stilte, vervolgt Martin. 'Mijn naam is inderdaad Martin en het is hier in dit huis nou niet bepaald gezellig.' Met nog steeds een grijns op zijn gezicht kijkt hij haar aan.

Spookjager

Terug naar boven Go down

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 10:01 pm

Finn schudt geamuseerd zijn hoofd als hij haar bezig ziet en hoort.
'Je bent er me eentje.'
Hij trekt zijn broek beter op en kruipt dan helemaal naar buiten.
'Ik zou niet willen dat ik hier plots hang met mijn broek aan de enkels.'
Hij grinnikt lichtjes bij de gedachte en neemt aanstalten om naar beneden te kruipen.
De laatste meter laat hij zich naar beneden ploffen en zakt lichtjes door zijn knieën als hij de grond raakt.
'Ziezo...'

Spookjager

Terug naar boven Go down

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 10:01 pm

Melody kijkt Martin eerst eventjes met een opgetrokken wenkbrauw aan wanneer hij vraagt wat ze wil, maar wanneer hem dat duidelijk is geworden kijkt ze hem nonchalant aan. Die nonchalante blik verandert weer in een vragende blik wnaneer hij zegt dat hij wel weet waar ze het over kunnen hebben. Ze moet eventjes lichtjes grijnzen om zijn vraag. "We zouden het wat gezelliger kunnen maken door hier en daar wat slingers op te hangen en confetti over Abott heen te gooien." zegt ze met een grijns.

Melody is nog eventjes stil en doet alsof ze er echt heel erg hard over moet nadenken. Wat deed ze hier inderdaad ook alweer? "M'n vader heeft me hier naartoe gestuurd omdat hij genoeg van me had?" zegt ze dan met een grijnsje.
"Well, eigenlijk.. Geen idee eigenlijk. Het leven verliep zo z'n gangetje en tja.. het was te kalm en eentonig voor mij. Een beetje avontuur leek me wel leuk, en zoals de mensen over dit huis praatten, klonk wel interessant." zegt ze dan, met een bedenkelijke uitdrukking op haar gezicht. "Ik dacht toen wel dat ik wel zou zien hoe lang ik het vol zou houden, het geld was niet van levensbelang, alleen maar mooi meegenomen."

"Gewoon eens kijken wat spooky dingen hier ronddwalen." zegt ze dan met een klein grijnsje waarna ze hem weer aankijkt. "Spooky ding nummer 1 blinkt al ongelofelijk uit; Abott."

"En wat doe jij nou eigenlijk hier?" vraagt ze hem dan.

Spookjager

Terug naar boven Go down

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 10:02 pm

Zijn grijns word steeds groter als Melody het over slingers op hangen heeft en confetti over Abott heen gooien. 'Ik denk dat die ouwe dat niet zo zou waarderen als wij dat zouden doen.'

Uiteindelijk als ze klaar met haar verhaal zegt Martin. 'Hoelang wil je het hier volhouden Melody?' 'Er is al één iemand dood gegaan en het leek erop alsof Skyler en Noah ook dood waren.' 'En ik ben hier vanwege het avontuur, Robertus is een spokenjager en ik ben een avonturier.' Simpel antwoord op een simpele vraag, niet?

Spookjager

Terug naar boven Go down

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 10:03 pm

"Ik denk dat ik je daar gelijk in moet geven." zegt Melody dan met een grijnsje terwijl ze het gezicht van Abott al voor zich ziet als hij bedolven zou worden onder de confetti. Sneller zouden ze het huis dan niet uit kunnen rennen dan mogelijk.

"En wat heeft Robertus met jou te maken?" vraagt ze hem dan. Dat Robertus een spookjager is, en hij hier voor het avontuur is, kan Melody niet echt een verband opmerken.
Ze grijnst eventjes lichtjes. "Hoelang?" Melody kijkt hem met een grijnsje aan. "Zo lang als maar kan." zegt ze dan. "Ik zal niet zo snel opstappen door een paar incidentjes.. Ik kan wel meer aan." zegt ze dan. "Ik zal er maar niet aan twijfelen. Hoelang dacht jij er over te willen doen dan?" huppakee, dan vraagt ze toch ook weer dezelfde vraag terug aan hem.

"Of je wilt me natuurlijk zo snel mogelijk weghebben, dat kan ook natuurlijk." grijnst ze dan, waarbij ze hem even doordringend aan blijft kijken. "Tot zo'n grote last ben ik nou toch ook weer niet?" vraagt ze met een grijnsje.

Spookjager

Terug naar boven Go down

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 10:03 pm

Robertus Janszoon
Robertus kijkt om met een huh?-gezicht als Faith ineens "Smiiiiile!" roept. Flits. Robertus knippert verward met zijn ogen. Het duurt een tijdje voor hij doorheeft dat er zojuist een foto van hem is gemaakt.
"Juist ja," mompelt hij, nog steeds verbaasd knipperend. "Ahum. Hoe dan ook."
Gedoe, foto's waren niet zijn ding.

Faith drukt zijn staf naar beneden, maar Robertus stopt hem nog niet weg. Hij kijkt nog eenmaal naar buiten en hoort de giechel weer. Hij glimlacht.
"Dat is omdat ze ook geen plaaggeest is," zegt hij.

Robetus draait zich met een ruk om en blaast met zijn staf de bloemenvaas van het dressoir af. Hij stapt naar voren en kijkt rond.
"Zo is het goed," roept hij naar de leegheid. "Genoeg gespeeld. Kom tevoorschijn!"
De laatjes beginnen te klapperen, en de deur zwaait heen en weer. Robertus' ogen flitsen van hoek tot hoek. Hij richt zijn staf op de gordijnen naast Faith en ze waaien opzij. Het gegiechel klonk weer, en de geest trekt een zwevende sprint door de kamer. Met een strenge stokbeweging dwingt Robertus de geest tot stilstand.

De geest nog steeds goed onder schot houdend, neemt Robertus haar op. Ze zag er Frans uit, erg Frans. Aan haar jurk te zien kwam ze uit ongeveer de 15e eeuw. Ze was klein, veel kleiner dan de gemiddelde Engelse van haar eeuw. Bovendien was haar jurk bewerkt met de toendertijd laatste Franse mode, en het kant aan haar mouwen viel elegant over haar wijde rok. Gedoe, nou moest hij natuurlijk Frans praten. Het meisje moest een jaar of 15, 16 zijn. Ze had geen zichtbare verwondingen; geen opengesneden polsen of keel, geen handafdrukken rond de keel die op een wurging zouden kunnen wijzen... De geest glimlacht mierzoet naar Robertus, en probeert lachend weg te komen.

"Waag het om iets uit te halen, en ik blaas je verschijning aan flarden," zegt Robertus, en hij probeert iets van een dreigend gezag in zijn stem door te laten klinken. Wauw, dat lukte. Niet. Het meisje giechelt weer, maar zegt niets.
"Eh..." begint Robertus, beseffende dat het geen Frans was. "Parlé-foe franzè?"
De geest gooit schaterend haar hoofd in haar nek en zweeft weg. Nou, dat was weer een geslaagde actie.

Spookjager

Terug naar boven Go down

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 10:04 pm

Madison grinnikt als Finn naar beneden klimt, maar in plaats van hem te volgen voelt ze nu pas echt de vrijheid van op het dak zitten. Daarbij denkt ze niet dat er veel mis kan gaan. Met een glimlach klimt ze hoger, steeds maar weer hoger. Pas als ze op het puntje van het dak zit stopt ze. Ze slaat haar been naar de andere kant toe en geniet van de wind die langs haar gezicht waait. Genietend sluit ze haar ogen. "Het is hier heerlijk!" roept ze naar Finn toe. Niet wetend dat iedereen die nu buiten staat haar ook kan horen. Ze weet immers niet dat de rest buiten is.

Spookjager

Terug naar boven Go down

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 10:04 pm

Finn kijkt met een rare blik omhoog als Maddie haast als een sluwe kat het dak opkruipt.
'Euh... Wees wel een beetje voorzichtig, wil je?'
Hij bijt op zijn lip terwijl hij haar in de gaten houdt.
'Het is hier heerlijk!' Hij moet lachen als ze die zin naar hem roept.
'Meid, je bent gek!'
Hij schudt zijn hoofd en kijkt even naar de groep, een eindje verderop.

Hij probeert te onderscheiden of Lily er niet bij staat.
Maar algauw merkt hij dat ze er niet bij aanwezig is.
Hij wendt zijn blik af en zucht.
Waar zou ze zijn? Ik heb ze al een tijdje niet meer gezien. En normaal is ze altijd de eerste om haar mening te zeggen over zaakjes, en dat was nu toch wel een heel goed zaakje aangezien haast de hele groep daar staat.

Spookjager

Terug naar boven Go down

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 10:05 pm

@ hierboven: niemand staat meer buiten (;

Blijkbaar was het stilte voor de storm - bij wijze van spreken - want al snel hoort ze weer het gegiechel. Oh, en dan komt ze nog te weten dat het helemaal geen plaaggeest is. "Wat is het dan wel?" Faith ziet hoe de gordijnen naast haar opzijzwaaien en voelt bijna de opwinding groeien, ze zou het te zien krijgen. Maar haar hart slaat een slagje over als ze helemaal onverwacht Maddie op het dak ziet. Met grote ogen vol ongeloof trekt ze het raam open, heel dat geestgedoe even vergetend. "Madison Elizabeth Williams!" zegt ze streng. "Maak dat je daar wegkomt, besef je wel hoe gevaarlijk je bezigbent." Boos kijkt ze Madison aan en beseft niet dat ze haar zusje voor schut zet zo.

Ze zucht diep, en wendt zich weer weg van het raam net op het moment dat de kamer opeens verandert in een grote chaos en alles begint te klapperen en zwaaien. Ze houdt haar adem in en kijkt gefascineerd toe. Nog geen minuut later ziet ze de geest.

Zwijgend kijkt Faith van Robertus naar de geest. Helemaal onder de indruk staat ze een moment met haar mond vol tanden te staren van de één naar de ander. Pas als Robertus een poging doet tot iets dat op Frans lijkt, kan ze het niet laten te glimlachen. "Est-ce que je peux demander quelques questions?" vraagt ze haast ademloos. Dit moet vast vreemd lijken, even in het frans spreken met een geest nota bene! Maar de schrijfster in haar is sterker dan zichzelf. Zonder haar ogen af te wenden van het tafereel grijpt ze perkament en veer.

Dan gaat ze weer naast Robertus staan en fluistert zo zacht mogelijk. "Wat ga je nu doen?"

Spookjager

Terug naar boven Go down

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 10:05 pm

OOC: Vermits ik al een tijdje niet meer gepost heb, snap ik niet veel van wat er nu aan de hand is. Maar ik wil er ook niet uit, dus daarom ga ik terug actiever worden ^^' Nog eens sorry!
Oh, als ik iets fout doe, laat maar weten. En als iemand even wil zeggen wat er juist aan de hand is vind ik dat ook heel sympathiek ^^'

Lily loopt een beetje dwalend door het huis. Abott was toch niet in de buurt, dus profiteert Lily daar maar van. En Lily heeft ook niet echt een idee van wat er allemaal bij de rest aan de hand is. Nadat ze de de eerste verdieping doorzocht heeft loopt ze terug naar het gelijkvloers. Even kijkt ze naar de ingang van de kelder, maar ze besluit het toch maar niet te doen.

Ze loopt verder rond en ontdekt een deur die ze nog niet eerder gezien heeft. Ze bijt op haar lip maar opent ze dan toch lichtjes nieuwsgierig. "Eens kijken..." Fluistert ze tegen zichzelf. Snel heeft ze door dat ze in de muziekkamer staat. Lichtjes grijnst ze, daar staat een piano. En wat kan Lily nu? Pianospelen!

Ze loopt naar de piano toe en trekt haar neus even op als ze ziet dat de piano stoffig is. Maar met wat stokgezwaai lost ze dat snel op. Voor ze zich neerzet op het stoeltje, zet ze een raam open voor wat frisse lucht. Dan zet ze zich neer op het stoeltje en plaatst haar vingers op de toetsen. Is algauw een liedje aan het spelen en bijt op haar lip.

Als ze even stopt met spelen hoort ze wat geroep buiten. Ze herkent Finns en Maddies stem en krabbelt recht. Ze gaat door het raam leunen en kijkt onhandig op naar boven. Ze ziet Maddie naar boven kruipen op het dak en merkt Finn een beetje lager. Ze schudt haar hoofd, typisch iets voor Finn.
"Hey Finn!" Roept ze, "Wil je niet vallen om mij een plezier te doen? Kan ik nog eens lachen!" Grijnst ze lichtjes en steekt haar tong plagerig uit.

Spookjager

Terug naar boven Go down

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 10:06 pm

Robertus Janszoon
"Ze is een gewone geest," antwoordt Robertus. Hij staart naar de plek waar de geest net nog zweef. Hij kijkt om als Faith bijna vloeiend Frans praat.
"Wát?" vraagt hij verbaast. Hij had dus echt geen flauw idee wat ze zei. Hij doet zijn almachtige frons nogmaals eventjes kort, en kijkt dan weer naar de lege plek.
"Wat ik nu ga doen?" mompelt hij, meer in zichzelf, maar wel hoorbaar. Hij duikt op de grond, op zijn buik en kijkt onder het bed. Ah, spin! Hij springt zo vlug weer op als naar beneden. Hij haalt één keer diep adem. Ok, het was maar een spinnetje. Dat kan hij wel aan. Een klein spinnetje van vuistgrootte, met dikke harige poten en gigantische kaken die- Weet je wat, hij kijkt wel achter het dressoir. Als hij ernaar toe loopt, beseft hij dat Faith geen flauw benul moet hebben van wat hij doet.
"Snel, zoek naar iets ouds, wat van de geest had kunnen zijn geweest," zegt hij, wat dwingender dan hij had bedoeld. Hij dacht aan een handspiegeltje, of kanten zakdoekje. "Een geest verschijnt bijna nooit zonder reden."

Spookjager

Terug naar boven Go down

Eigenlijk was het antwoord wel voor de hand liggend, maar ze had wel iets meer spectaculairs dan een 'gewone geest' verwacht. Ze haalt haar schouders op als Robertus verbaasd kijkt als ze frans spreekt. "Ik lees veel, ook in andere talen," verduidelijkt ze. "Ik vroeg haar namelijk of ik wat vragen mocht stellen." Ze blikt even naar veer en perkament in haar hand.

Maar het volgende moment gaat alles zo snel dat Faith er amper iets van begrijpt. "Uh, Robertus?" Ze fronst haar voorhoofd bij zijn vreemde bewegingen. "Iets ouds?" Ze kijkt de kamer rond, maar kan niks speciaals onderscheiden. "Zowat alles is hier oud."

"Aaaaah!" gilt ze. Het gevoel dat iemand ijskoud water over haar heen heeft gegooid, maar dan tien keer erger ging door haar lichaam heen. Een verschrikkelijk gevoel dat ze liever nooit meer wenst mee te maken. "Het... ging door me heen." Verward en een beetje geschokt laat ze zich op het bed vallen. Verschríkkelijk gevoel was dat.

Spookjager

Terug naar boven Go down

Hij blijft Melody nog steeds met een grijns aankijken. Eindelijk een gesprekspartner in dit huis gevonden met wie hij kon lachen. Als ze vraagt wat Robertus met hem te maken heeft zegt hij rustig. 'Niet zoveel eigenlijk, alleen hebben hij en ik dingen met elkaar gemeen.'

'Ik probeer net als jouw zo lang als het maar kan hier te blijven.' 'Ondanks het feit dat er meer met dit huis aan de hand is, dan het oog toegeeft.' Want tsja, dat was de waarheid. 'En ik zou je niet weg willen hebben, daar ben je een te interessante gesprekspartner voor.' Na een kleine stilte zegt hij nog één ding. 'Ik vraag me wel af waar je vriendje Miles is gebleven?'

Spookjager

Terug naar boven Go down

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 10:07 pm

Ooc; Voor degenen die het nog niet gemerkt hebben (geen idee of die er nog zijn :')) ; tadaam!

"Jullie hebben dingen met elkaar gemeen?" vraagt ze hem dan met een grijnsje. "Of verzamel jij soms ook appels?" zegt ze terwijl ze hem nog eventjes voor de grap onderzoekend aankijkt. "Of je hebt natuurlijk ook een obsessie met rare dingen... Of.. Tja, andere freaky facts?" zegt ze dan maar met een grijnsje.

"Je hebt gelijk denk ik.. Vallende kroonluchters, enge briesjes.. Er moet wel meer aan de hand zijn." vult ze hem aan.

Melody moet weer eventjes grijnzen wanneer hij zegt dat ze een te interessante gesprekspartner is om kwijt te willen. Dan komt het onderwerp opeens op 'haar vriendje Miles'. Miles? Waar kwam die naam ha,- Ohja, die Miles! "Miles? Geen idee. Misschien is hij wel opgegeten door Casper het spookje." zegt ze dan. "Mijn vriendje Miles?" ze trekt even een bedenkelijk gezicht. "Die heb ik nooit gekend.. Bestaat er zo iemand?" vraagt ze hem met een grijnsje.

Spookjager

Terug naar boven Go down

Robertus Janszoon
"Het enige beetje Frans dat ik ken zijn de sonetten van Le Comte de Château de Belle Malefique." antwoordt Robertus fronzend, als Faith haar Franse kennis toelicht. Hij schuift het dressoir wat naar achteren en begint met zoeken.

Robertus kijkt geschrokken op als Faith gilt.
"WATTISSER?" roept hij paniekerig. Hij ziet Faith verstijven, en zich daarna op het bed laten vallen. Mejuffrouw Frans kwam langs.
"Oh, als dat alles is," zegt hij opgelucht, en hij draait zich weer om om verder te zoeken. Meteen beseft hij dat dat heel lullig moest klinken. "Ik bedoel, het is een afschuwelijk gevoel, maar... eh..."
Hij zwijgt en gaat verder met zoeken. Hij doorzoekt de laatjes van het dressoir, die voornamelijk gevuld zijn met stof. In het tweede laatje van onderen ziet hij een scharniertje, en na een beetje stofvegen ook een klein hendeltje. Hij rijkt ernaar uit.

Als hij aan het hendeltje trekt, onthult zich een verborge vakje. In het vakje ligt een gebarsten handspiegeltje. Robertus pakt het eruit en bekijkt het zorgvuldig. Achterop staat een kleine inscriptie.
    J. Fillemonde
Robertus draait zich weer met de rug naar het dressoir en kijkt rond in de kamer.
"Maadeemwassèl Fillemonde?" roept hij. "Wie want toe talk. Eh, èssekuh sju peuw-"

"Doe geen moeite,"
Robertus draait zich om; de geest zweeft achter hem.
"F-Fillemonde?" vraagt hij haar. De geest knikt zwijgend.

"Ik geloof dat je iets hebt wat van mij is," zegt ze met haar zachte, zweverige stem, terwijl ze knikt naar het spiegeltje in zijn hand.
"Ik zou je wat vragen willen stellen," antwoordt Robertus, het spiegeltje buiten de discussie houdende. Fillemonde glimlacht poeslief naar hem, en schudt zwijgend haar hoofd. Ze houdt haar hand afwachtend uit naar het spiegeltje.

"Het spiegeltje of heisa."

Spookjager

Terug naar boven Go down

Madison is net bezig de kick nog groter te maken door op het dak te gaan staan. Ze grijnst naar beneden toe, naar Finn als ze eindelijk ook staat. Ze zwaait vrolijk naar Lily toe als ze haar hoofd door het raam ziet steken. "Hey Lily, alles goed?" vraagt ze vrolijk. Ze geniet vrolijk van het uitzicht, tot dat Faith het natuurlijk weer verpesten moet. Van schrik schiet ze in de lucht en komt niet goed weer terug terecht op het dak. Ze gaat door haar voet heen en komt met haar arm pijnlijk op een punt. In een reflex grijpt ze met haar andere hand naar het dak toe en grijpt deze vast. Haar hart bonst in haar keel. Faith had gewoon beter moeten weten dan te schreeuwen. Ze bijt op haar lip om de tranen tegen te houden van de pijn in haar arm en voet.

Spookjager

Terug naar boven Go down

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 10:08 pm

Heb jij vijf minuten pech, hé. Hij steekt zijn tong terug uit naar Lily en grijnst dan.
Ik ben al voor je gevallen...
Hij droomt even weg in zijn gedachten tot hij doffe geluiden hoort.

Alles gaat in stroomversnelling:
Faith mept het raam dicht en Maddie verliest haar controle.
Hij kijkt op naar het dak en ziet Maddie met een pijnlijk gezicht in een rare pose zitten.
'Alles wel in orde?!'

Spookjager

Terug naar boven Go down

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 10:08 pm

Als dat alles is?! Hij heeft dat waarschijnlijk nooit meegemaakt want dat gevoel is echt onbeschrijflijk, in de negatieve zin. Ze besluit er maar niet op te reageren als hij zowat begint te stotteren. Faith staat weer recht en heeft het gevoel dat ze zich net aanstelde.

Ze kijkt zwijgzaam toe naar wat er afspeelt tussen Robertus en de geest, die blijkbaar Fillemonde heet. "Uh, vragen stellen?" fluistert ze niet-begrijpend. Ze heeft geen idee waar hij het over heeft, zij wil dat ook maar met een doel; een boek over schrijven. Maar wat wil hij nou vragen.

Niet wetend wat er buiten aan de hand is met Madison, kijkt ze gefascineerd toe. "Ga je haar jeweetwellen?" vraagt ze, vermoedend dat hij wel door heeft dat ze bedoelt of hij de geest nu gaat 'wegjagen'. Dat is immers zijn beroep. En dit zou voor haar een once-in-a-lifetime-experience zijn.

Spookjager

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Pagina 9 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Terug naar boven